Zapraszam na mój kanał YouTube

Zauważyliście spadek aktywności na blogu ? Pewnie tak ;).
To dlatego, że tematy z bloga w większości zostały przeniesione na mój kanał YouTube. Na blogu nadal pojawiają się OpenBoxy, ale tutoriale i tematykę paznokciową znajdziecie już tylko na YT. Zachęcam więc do odwiedzenia i zadawania nowych pytań zamiast na blogu to na kanale - YouTube Candymona

sobota, 16 maja 2015

Manicure hybrydowy krok po kroku - jak poprawinie go wykonać


Hejka :*

Dziś przychodzę do Was z instruktażem nakładania hybryd .

Coraz częściej widzę w internecie filmiki i blogi, na których dziewczyny opisują całą metodę w taki sposób, że aż włos mi się jeży na głowie. W filmikach są podstawowe błędy a twórcom nawet się nie chce ich poprawić po zwróceniu uwagi. Ludzie (laicy) którzy oglądają takie filmiki często nawet nie wiedzą, że są wprowadzani w błąd a później sami tworzą kolejne filmy i wpisy o podobnej treści.

Jeśli chodzi o hybrydy jestem samoukiem ale skończyłam szkołę stylizacji paznokci. Uczyłam się tam głównie metody żelowej jak również podstaw akrylu. Dało mi to dobry start do manicure hybrydowego, ponieważ metoda przygotowania płytki jest praktycznie taka sama jak w przypadku żelu. Właściwie w całym procesie robienia paznokci to właśnie ich przygotowanie jest najważniejszą sprawą i ono gra jedną z głównych ról, dla tego warto poświęcić mu odpowiednią uwagę.
Z pewnością nikomu nie zaszkodziłby choćby kurs manicure hybrydowego, ale wiadomo jak to jest w dobie internetu, każdy uważa, że wszystko można tu znaleźć i po co płacić.
W pewnym sensie mają  rację, jednak na takim kursie można się nauczyć, w jaki sposób wykonywać wszystko prawidłowo i wyćwiczyć choćby takie rzeczy jak odpowiednie trzymanie pilniczka i inne niuanse, które w rzeczywistości składają się na idealne wykonanie. Może wydaje Wam się to bzdurą, ja jednak wiem z własnego doświadczenia, że taka szkoła czy kurs mogą być bardzo przydatne. 

_____________________
edit . - Aktualizacja wpisu pojawiła się w wersji filmowej na YouTube :)

Hybrydy krok po kroku + malowanie pod skórki
zapraszam na mój film, w którym zobaczycie wszystko ze szczegółami :)



_________________________


Co jest potrzebne :

Oczywiście lakiery hybrydowe - Baza oraz Top i Kolor (kolory)

Rada ode mnie - nie kupujcie produktów typu 2w1 czy 3w1 czyli np. baza+top. Takie produkty mają dużo mniejszą trwałość. Hybryda często z nich odpada już po kilku dniach.
Baza oraz top mają zupełne inne zadania do spełnienia
Baza - zwiększa przyczepność lakierów do płytki paznokcia a Top - zabezpiecza oraz nabłyszcza gotowy już manicure.
Pomyślcie teraz sami, co daje połączenie tych 2 produktów razem ?  Ujmę to 2 słowami (słaba jakość)
Producentów lakierów hybrydowych też jest wielu i niestety często te najtańsze firmy oferują również słabszą jakość, lakiery się marszczą, kurczą, spływają itp. Dobry lakier hybrydowy to cena około 30 zł.w górę - za jakość się płaci.

Dodatkowo:
Pilniczek
Bloczek 

ewentualnie primer ( w przypadku lakierów dobrych firm primer nie jest wcale potrzebny, bo hybryda nawet bez niego powinna wytrzymać 2 tygodnie bez żadnych odprysków. Ogólnie ma on za zadanie zwiększyć przyczepność lakieru bazowego do naturalnej płytki) 
Szczoteczka do odpylania
Waciki bezpyłowe

Kopytko lub patyczki do skórek
Cleaner

Oliwka do skórek

Lampa UV lub LED
- lampa jest potrzebna do utwardzania lakierów hybrydowych. Nie kupujcie jednak lampy UV z mocą mniejszą niż 35W bo może być za słaba.

Dodam jeszcze tylko, że trzeba dokładnie czytać informacje producenta gdyż część hybryd nie chce się w ogóle utwardzać w lampach Led a jedynie w UV.


Poradnik jaką lampę do hybryd najlepiej wybrać znajdziecie TU

Manicure hybrydowy krok po kroku:

1.
Zaczynam od odsunięcia skórek.
Odsuwam je za pomocą patyczka drewnianego. Metalowe kopytko również może się tu sprawdzić, jednak ma ono nieco bardziej ostre brzegi i nie mając wprawy łatwiej zrobić sobie nim krzywdę . Skórki należy odsunąć bardzo dokładnie.
Taki zabieg przygotowawczy można sobie zrobić np. dzień wcześniej. Należy wymoczyć palce w ciepłej wodzie z dodatkiem np. mydła w płynie. Gdy skórki będą już mięciutkie, dużo łatwiej jest je odsunąć, nie powodując żadnych uszkodzeń. Jeśli jednak chcecie to zrobić na szybko przed nałożeniem hybryd, wtedy zamiast moczenia użyjcie specjalnego żelu zmiękczającego do skórek. Taki żel nakłada się na skórki, po czym po upływie wymaganego czasu (zwykle producenci zalecają 30sek.) można przystąpić do ich odsuwania.
Nie piszę o usuwaniu skórek, ponieważ jestem przeciwniczką ich wycinania czy innych temu podobnych metod ;)


2.
Gdy skorki są już przygotowane, można przejść do opracowywania naturalnej płytki do oczekiwanego kształtu. Zazwyczaj używam w tym celu pilniczka typu banan 100/180

Umieszczam ściągę podstawowych kształtów ( przykładowe zdjęcie znalezione w google, dopisałam tylko nazwy - źródło )
Osobiście preferuję kształt almond - migdałek, choć często mam też oval :) A wy jakie kształty lubicie ?

Krok 1 i 2 można zamieniać miejscami, jak kto woli :)

3.
Po opracowaniu pazurków należy zmatowić ich powierzchnię. W tym celu trzeba użyć bloczka polerskiego.
Nigdy nie używajcie w tym celu pilniczków do paznokci !! Paznokieć ma być delikatnie zmatowiony za pomocą bloczka, a nie spiłowany !!


4.
Pozbywamy się nadmiaru pyłu powstałego przy piłowaniu i matowieniu za pomocą szczoteczki. Można też zrobić to większym pędzlem.

5.

Paznokcie przemywamy Cleanerem - ma on za zadanie usunąć resztki pyłków oraz odtłuścić płytkę paznokcia. Pazurki przemywamy przy pomocy Wacików Bezpyłowych.

W tym miejscu możemy użyć też primera, jeśli ktoś czuje taką potrzebę, jednak tak jak wcześniej pisałam, nie jest on konieczny przy dobrych jakościowo produktach.
przygotowane pazurki
6.
Gdy płytka jest już odpowiednio przygotowana przechodzimy do nakładania Lakieru Bazowego.
Nakładamy cienką warstwę uważając, aby nie zalać skórek, gdyż w przeciwnym razie lakier szybko zacznie odchodzić.
W przypadku zalania skórek należy je dokładnie oczyścić przed utwardzeniem w lampie. Lakier nakładamy na całą płytkę. Należy pamiętać również aby zabezpieczyć wolny brzeg paznokcia.

(Jeżeli nie wiecie co to takiego wolny brzeg paznokcia, zapraszam tu - klik
Utwardzamy lakier przy pomocy lampy.

*Nie przemywamy warstwy dyspersyjnej cleanerem, tylko od razu nakładamy kolejne warstwy
(warstwa dyspersyjna to lepka warstwa, która pozostaje na wierzchu hybrydy po utwardzeniu jej w lampie)


7.
Na utwardzoną bazę nakładamy lakier kolorowy. Staramy się kłaść bardzo cienkie warstwy i za każdym razem zabezpieczać wolny brzeg.
Lepiej położyć więcej cieńszych warstw niż 2 grube, ponieważ zbyt grube warstwy mogą się pomarszczyć lub nie utwardzić i ogólnie zmniejszyć trwałość naszego manicure
Informacja dodatkowa : Niektóre firmy mają bardzo dobrą pigmentację i wystarczą już 2 cienkie warstwy, żeby równo pokryły płytkę paznokcia. Niestety tańsze firmy często oferują lakiery, których trzeba nałożyć co najmniej 3-4 warstwy, żeby efekt był względny szczególnie przy jasnych kolorach.

Utwardzamy w lampie 
pazurki po 1 warstwie kolorków. Widać dość mocne prześwity, ponieważ nakładam cieniutkie warstwy

8.
Nakładamy kolejne warstwy koloru jak w nr. 7.
Za każdym razem kładziemy bezpośrednio na utwardzoną poprzednią warstwę bez przemywania .
Powtarzamy ten krok aż do uzyskania idealnego koloru.



2 warstwy lakieru. złoto wygląda już ładnie, jednak jasny róż nadal ma duże prześwity
9.
Gdy kolor jest już równy, bez prześwitów możemy zabezpieczyć nasz manicure TOPEM.
Nakładamy cienką warstwę topu na całego paznokcia, pamiętając znów o zabezpieczeniu wolnego brzegu.
Utwardzamy w lampie


10.

Wykończony paznokieć przemywamy Cleanerem.
Na koniec nakładamy oliwkę na skórki i delikatnie ją wmasowujemy


GOTOWE !!! 

Ja na gotowym już mani (na przemytym topie) namalowałam czarnym lakierem do paznokci cętki.
Użyłam do tego zwykłej wykałaczki ;)

Jeżeli chcecie utrwalić wasze zdobienie, możecie przykryć je kolejną warstwą topu.

Przyznam szczerze, że nie wiem, czy nie zdejmę złotych pazurków i czy nie zmienię ich na róż
(jakoś mi to złoto nie do końca pasuje), dlatego nie utrwalałam zdobienia.


ps. mani robiłam w nocy dla tego przy fotkach "w trakcie" kolorki wyglądają nieco inaczej niż tu w świetle dziennym.

Informacja praktyczna
Dobrze jest malować i utwardzać najpierw tylko 4 paznokcie u danej ręki bez kciuka. Jeśli pomalujecie wszystkie 5 pazurków na raz istnieje możliwość, że lakier z kciuka spłynie wam na jedną stronę podczas utwardzania, przez co nie będzie to wyglądało idealnie. Tak więc najpierw 4 pazurki u lewej ręki, później 4 pazurki u prawej ręki i na koniec oba kciuki na raz :)



Na koniec wspomnę jeszcze o higienie pracy 
Jeżeli robicie paznokcie komuś nie tylko sobie, koniecznie musicie się zaopatrzyć w płyn do dezynfekcji narzędzi oraz skóry. Po każdym wykonaniu manicure należy odkazić narzędzia takie jak pilniczki, kopytka oraz inne, które mają kontakt ze skorą (a przynajmniej wyparzyć we wrzątku).
Idealnie by było, aby każda osoba posiadała Autoclaw do sterylizacji narzędzi, jednak to pozostaje raczej w sferze marzeń, bo większości osób nie stać na taki sprzęt.
Można też kupować pilniczki papierowe oraz bloczki i po prostu mieć osobny dla każdej osoby, wtedy odchodzi już kwestia dezynfekcji, bo używane rzeczy po prostu się wyrzuca. Kopytko w takim wypadku można zastąpić  jednorazowymi drewnianymi patyczkami do skórek.
Jeśli paznokcie robicie tylko sobie to też warto (przynajmniej raz na jakiś czas) zdezynfekować swoje narzędzia pracy, choćby dla tego, że mogą osiadać na nich różne bakterie.



I co trudne ? Może nie trudne, ale wymaga wprawy, cierpliwości i pewnej ręki.
Na pewno da się tego nauczyć, ale trzeba ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.
Oczywiście wszelkie kursy mogą przyspieszyć ten proces, więc warto się nad tym zastanowić.
Z pewnością manicure hybrydowy jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie lubią zbyt często malować paznokci lub wykonujących prace, w których normalny lakier od razu odpryskuje.
Metoda ta jest też fajną alternatywną dla paznokci żelowych, które należy spiłować, aby się ich pozbyć. Hybrydy zdejmujemy przy pomocy acetonu bez obawy o przepiłowanie płytki :)



https://candymona.blogspot.com/2015/11/lampa-diamond-led-ccfl-do-hybryd-i-zeli.html
http://www.candymona.pl/2017/01/lampa-sunone-do-hybryd-i-zeli.html


Jaką lampę wybrać do hybryd ?



Hybrydowy słowniczek - co to jest dyspersja, wolny brzeg i inne :)



Jak sprawdzić czy hybrydy są prawidłowo utwardzone ?
Test na poprawne utwardzenie hybrydy.


Czy hybrydy niszczą paznokcie?
+ jakie błędy popełniamy podczas stylizacji hybrydowej





hybrydy k
rok po kroku ,  hybrydy kolejność jak zrobić hybrydy, hybrid soak off manicure step by step ,
manicure  hybrydowy krok po kroku , wykonanie hybryd, co to jest wolny brzeg, co to jest dyspersja, warstwa dyspersyjna, czym można zastąpić cleaner, jaki bloczek do matowienia paznokci

124 komentarze:

  1. Pazurki przepiękne. Sama nie jestem zwolenniczką paznokci hybrydowych, ale przynajmniej teraz będę wiedziała jak przygotować paznokcie przed zwykłym malowaniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Czemu nie jesteś zwolenniczką hybryd ? Z jakiegoś konkretnego powodu ?
      Jeśli malujesz pazurki normalnym lakierem co 2-3 dni to raczej nie radzę matowić pazurków bloczkiem bo jeśli będziesz to robiła zbyt często możesz osłabić płytkę. Chyba że miałaś na myśli tylko odsuwanie skórek i nadawanie kształtu :) Swoją drogą jestem ciekawa czy normalny lakier by się lepiej trzymał na zmatowionej powierzchni.

      Usuń
    2. Normalny lakier lepiej się trzyma na zmatowionej płytce, wypróbowane��

      Usuń
  2. Aż mnie ciary przechodzą na myśl o przepiłowanych paznokciach, niestety wiele osób zajmujących się paznokciami nie używa bloczków a gruboziarnistych pilników do opracowywania płytki :/
    A paznokcie cudowne, bardzo podoba mi się ich kolorystyka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie wiem. Dlatego podkreśliłam to na czerwono.
      A potem krążą wśród ludzi takie opinie że hybryda niszczy paznokcie.... to nie hybryda niszczy paznokcie a ich złe przygotowanie i brak wiedzy osoby wykonującej manicure.
      Dziękuję, bardzo mnie cieszy to że się podobają :)

      Usuń
    2. Candymona, a jaką gradację powinien mieć Twoim zdaniem blok polerski - ten do matowienia pazurka? Bo np. Semilac nie podaje gradacji swojego bloczka, a inne firmy oferują bloczki z gradacją np. 100 lub 240. Co wybrać Twoim zdaniem?
      Aga.

      Usuń
    3. 240 zdecydowanie... 100 nie nadaje się nawet do piłowania naturalnych paznokci, więc do matowienia to już totalna masakra. Akurat niedawno mówiłam na ten temat na swoim kanale, więc zapraszam - https://youtu.be/UklEFv3bNdI
      Jest to film o takich właśnie podstawach manicure hybrydowego :).

      Usuń
  3. ta panterka wygląda genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam dziś zrobić hybrydy, trzy mi się złamały, więc skróciłam wszystkie :/ A Twoje są prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda.. Może trzeba było przedłużyć te 3 zamiast skracać. Moje pazurki się bardzo wzmocniły od kiedy noszę hybrydę. Pierwsze 2 razy też mi się połamały ale uzupełniałam akrylem ubytki a teraz już pazurki są mocne same w sobie.
      Dziękuję :>

      Usuń
  5. Śliczne i zadbane pazurki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześliczne pazurki ! Na żywo równie piękne ;) Ja podobnie jak Klaudia przymierzam się aby wreszcie zacząć przygodę :) myslę o tym podstawowym zestawie startowym :) trochę już się naoglądałam filmików na y.t.:) ale na szczęście tych właściwych bo widzę,że metoda podobna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze że oglądasz różne filmiki bo z każdego można coś podłapać. Z resztą nawet jeśli w którymś czegoś brakuje albo coś się nie zgadza to po obejrzeniu kilku i przeanalizowaniu wiadomo na co zwrócić uwagę i jeśli są jakieś różnice to wtedy można jeszcze poszukać dokładniej . Najgorzej jak ktoś obejrzy 1 filmik i myśli że już jest maestro ;D

      Usuń
  7. Nie maluje się hybrydami, więc powiem tylko jedno : przepięknie pomalowane :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetnie przygotowany post, a pazurki widziałam na żywo więc wiem, że są idealnie wykonane :) przyjdę do Ciebie na kurs hybryd :p

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatny post. Kuszą mnie hybrydy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio hybrydy wszystkich kuszą i dużo osób się na nie decyduje, tylko że często się zniechęcają bo jak się kupi słabe jakościowo produkty albo źle wykona mani to pazurki odchodzą albo odpryskują. Jak ktoś nie ma cierpliwości to po 1 -2 próbach rzuci w kąt i będą leżały. Tak wiec warto się dobrze zastanowić przed zakupem :) Przeanalizować wszystkie za i przeciw. Poczytać dokładnie i dopiero podjąć decyzję.

      Usuń
  10. Śliczne pazurki, masz talent! Ja chodzę na hybrydę do koleżanki, sama nienawidzę malować paznokci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bardzo :) Fajnie że ma kto Ci zrobić pazurki.W sumie gdyby każdy potrafił i lubił robić wszystko świat byłby nudny, więc tak też dobrze :)

      Usuń
  11. Śliczne pazurki :) Mi się bardzo to złotko podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak je zostawiłam, nie chciało mi się zmywać :P Z resztą moje paznokcie rosną jak głupie więc i tak muszę zmieniać co 1-2 tygodnie, niedługo będą inne :)

      Usuń
  12. Piękne paznokcie :) Ja ze względu na wygodę preferuję bardzo krótkie i rzadko je maluję. Ale lubię popatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do hybryd nie trzeba mieć długich paznokci bo hybrydę nakłada się głównie na naturalki :)

      Usuń
  13. Fajny wpis!

    Dużo ostatnio czytam o hybrydach, a nie miałam pojęcia, na czym to polega i zastanawiałam się, jak się to robi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już wiesz ;) Robi się tak jak w opisie czyli ogólnie podobnie do zwykłych lakierów z tą różnicą że trzeba przygotować odpowiednio płytkę i utwardzać lakiery w lampie :)

      Usuń
  14. Niesamowite :) ja preferuję hybrydy ze względu na to, że nie lubię zbytnio malować paznokci zwykłym lakierem. Hybryda wytrzymuje u mnie 2-3 tygodnie i jestem wówczas pewna, że paznokieć się nie złamie, nie zadrze i nic nie odpryśnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę Ci tych 3 tygodni . U mnie po 2 już takie odrosty że nie mogę dalej nosić :<
      Ale ogólnie opinię o hybrydzie mam taką samą, zwykłymi lakierami też nie bardzo lubię malować ;)

      Usuń
  15. O właśnie na taki post czekałam. W przyszłości zamierzam kupić sobie lampę i będę kombinować, a Twój wpis będzie dla mnie niezbędny :)
    Ostatnio na moim blogu pisałam o pielęgnacji naturalnych paznokci, jeśli Jesteś zainteresowana to gorąco zapraszam.
    Obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne paznokcia, panterkę uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię panterkę :) Ostatnio też coraz więcej ubrań panterkowych mieszka w mojej szafie :P

      Usuń
  17. Pięknie Ci to wychodzi. Ja nie mam cierpliwości do takiego dokładnego nakładania lakieru :D nie raz robie koleżankom i są zadowolone ale sama sobie jakoś nie potrafię. Szczególnie u lewej dłoni masakra...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To prawda że cierpliwość trzeba mieć do tego, chociaż ja pierwszą warstwę koloru dociągam mniej do skorek, dopiero kolejne staram się bliżej. Tak jest trochę łatwiej i przy okazji przy skórkach nie jest wtedy tak grubo nałożone lakierów jak na całym paznokciu :)

      Usuń
  18. Bardzo przydatny post, dziękuję za linka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. witam, mam dwa pytanka, powiedz mi proszę:
    1-czy jak ściągnę starą hybrydę to czy trzeba odczekać jakiś czas, czy można od razu zakładać nową?
    2-co z paznokciami jak całkowicie chcę się ściągnąć hybrydę? zastosować odżywkę? polecisz jakąś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej
      1 - ja robiłam kiedyś krótkie przerwy i po około pół roku dostałam uczulenia na hybrydy, tak więc zalecam robienie przerw. Co 2 hybrydy spróbuj zrobić około 2- 3 tygodnie przerwy aby paznokcie mogły odpocząć.
      2 - w czasie przerwy najlepiej smarować paznokcie olejkami. Może być olejek z drzewa herbacianego lub smarować kremem z witaminą A . Odżywkami bym raczej nie smarowała w trakcie przerw ponieważ one też tworzą warstwę na paznokciu przez co nie będzie on oddychać. Lepiej dać im całkowicie odpocząć przynajmniej kilka dni tylko smarując a potem np. pomalować zwykłym lakierem ale w tym czasie też nacierać paznokcia (skupiając się na okolicach skórek wokół paznokci) - w te sposób też pazurki będą odżywiane :)

      Usuń
    2. Ogólnie na odżywki radzę uważać bo niektóre zawierają formaldehyd i inne niebezpieczne związki.

      Usuń
    3. ok, dzięki za odp :) pozdrawiam
      ps używam hybrydy i płynów semilac, możliwe żeby uczulały? nie wiedziałam, że trzeba robić tak często przerwy

      Usuń
    4. Mnie właśnie Semilac uczulił :< Jest grupa na fb Uczuleni na Hybrydę (lakiery hybrydowe) i niestety ale większość uczulonych osób to właśnie od Semilac.
      ps. po prawej stronie mojego bloga jest lista popularnych postów, zobacz 2 od góry - Uczulenie powróciło. Są tam zdjęcia moich uczulonych palców, będziesz wiedziała czego możesz się spodziewać.

      Usuń
    5. Przykro mi słyszeć, że spotkała Panią taka sytuacja. Wszystkie nasze produkty posiadają Certyfikat Bezpieczeństwa, potwierdzający bezpieczeństwo i niezmienność składu. Na rynku nie istnieje jednak żaden produkt kosmetyczny, który dałby gwarancję niewystąpienia niepożądanej reakcji. Każda z naszych Klientek jest wyjątkowa, w związku z czym reakcja na substancje zawarte w naszych produktach jest kwestią indywidualną. Zależy w dużym stopniu od przygotowania płytki, higieny narzędzi, prawidłowej aplikacji produktu i jego utwardzenia oraz ewentualnych skłonności Klienta do uczuleń. Staramy się, by nasze produkty były coraz lepsze, dlatego w razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt mailowy pod adresem ekspert@semilac.eu w celu dokładnego wyjaśnienia sytuacji. Każda opinia jest dla nas ważna.

      W razie pytań - chętnie pomogę
      Online Ekspert marki Semilac

      Usuń
    6. Super wpis!:) ale muszę cię poprawić paznokcie zawsze oddychają!nawet jak ma się hybryde lub inne rzeczy na paznokciach. Paznokiec jest częścią martwa wiec on nie oddycha a powietrze dochodzi także z opuszkow palców. Dlatego przerwy są nie konieczne! Jasne alergie czy jak ktoś piluje że płytki już nie ma to musi zrobić przerwę ale tak to jest bez podstawna przerwa.

      Usuń
    7. Dzięki za uwagę ale tak w gwoli ścisłości, to paznokcie wcale nie oddychają bo nie są w żaden sposób połączone z płucami i tak jak pisałaś są tkanką martwą co oznacza, że oddychać nie mogą :P
      Ogólnie nie użyłam tego słowa w znaczeniu dosłownym. Chodziło mi o fakt aby paznokcie nie były niczym pokryte po to, żeby mogły "złapać oddech", "odpocząć" - zregenerować się i nie tylko paznokcie, bo hybrydy i każda chemia ma w jakiś sposób wpływ na tkanki otaczające. Może źle się wyraziłam ale oczywiście nie miałam na myśli oddychania jako takiego i zgadzam się z Tobą w tej kwestii.
      W tym komentarzu wspominałam jednak o fakcie uczuleń, przez które lepiej robić przerwy, więc biorąc pod uwagę uczulenia nie zgodzę się z tym, że przerwy nie są konieczne.
      Z obserwacji wynika, że do uczuleń dochodzi w 99% u osób, które mają długotrwały i nieprzerwalny kontakt z alergenem. Uważam więc, że coś w tym musi być, tym bardziej, że uczulenie na hybrydy to nie jest reakcja wrodzona czy uwarunkowana jakoś genetycznie a nabyta, co według mnie potwierdza fakt, że lepiej przerwy robić niż ich nie robić.
      Oczywiście każdy będzie robił jak uważa za słuszne ale ja zawsze będę wszystkim radziła, aby jednak te przerwy robić co kilka aplikacji hybrydy.
      Nikomu to z pewnością nie zaszkodzi a jeśli być może pomoże, to czemu nie ?
      Nikomu tym samym nie zakazuję robić hybryd non stop ale jeśli ktoś mnie pyta o zdanie, to doradzę to, co osobiście uważam za słuszne i najlepsze :)

      Usuń
  20. W kwestii higieny. Zadne wyparzanie i odkazanie! Sprzęt typu cązki, pilniki, kopytka to potencjalne zrodlo przenoszonych wirusow takich jak
    Hiv, hcv b c, oraz grzybic, paleczki ropy blekitnej i innych.
    Ja z tego powodu nie chodze do stylistek, bo zycie i zdrowie jest wazniejsze. A jak ^stylistka^nie posiada autoklawu i skapi na jednorazowe patyczki i groszowe pilniki i bloki polerskie, naraza klientke na w/w ryzyko. Nie warto.
    Ps. Brzydze sie rowniez ciapania po moich paznokciach pedzelkim ze wspolnej buteleczki, oliwek nanoszonych rowniez pedzelkiem et cetera.
    Tak tez mozna pezenosic zarazki od jednej klientki przez rece stylistki do innej klientki.
    Nie wierzcie w moc odkazania w plynach do rak w aerozolu . tylko mycie z mydlem antybakteryjnym, nastepnie odkazanie plynem do wcierania w ilosci nie mniejszej niz 2 ml na 1 reke daje gwarancje, ze pod paznokciem nie wyrosnie grzyb lub inne zlo.
    Pozdrawiam serdecznie i zdrowka zycze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, ja się z tym zgadzam i wspominałam o tym że najlepiej by było aby każda stylistka posiadała autoclaw i używała jednorazowych pilniczków etc. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że większość osób (które robią paznokcie sobie w domu) nie dezynfekuje narzędzi wcale, nie mówiąc o profesjonalnym odkażaniu czy osobnych narzędziach dla każdej klientki. Dla tego wolałam podpowiedzieć choćby takie minimum jak wyparzanie czy spryskiwanie specjalnymi preparatami, choć wiadomo że ono nie daje 100% pewności na to iż nie pozostały żadne drobnoustroje itp.

      Usuń
  21. Super wpis! Ja zawsze przemywałam cleanerem, po każdej warstwie, bo tak było podane w instrukcji od zestawu z hybrydą i pewnie temu mi się paznocie nie trzymały:) świetne pazurki, ja też lubię panterkę, ale nie umiem jej sama namalować;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warstwa dyspersyjna zwiększa przyczepność poszczególnych warstw hybrydy do siebie, więc faktycznie jeśli ją usuwałaś to paznokcie mogły się nie trzymać. Dziwne że dostałaś taką instrukcję, widać że ktoś, kto ją pisał się nie znał kompletnie.

      Usuń
  22. Świetny post. Przymierzam się do kupienia lampy i nauczenia się hybryd. Jednak nie rozumiem co oznacza zabezpiecznie wolnego brzegu paznokcia :/ Czy mogłaby Pani wyjaśnić laikowi? Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, chodzi o to aby po nałożeniu lakieru na całą płytkę przeciągnąć jeszcze pędzelkiem po brzegu paznokcia (chodzi o to miejsce na czubkach paznokci)
      https://drive.google.com/file/d/0B8sl34hcQznXVU5EaTZWUmVFbnM/view?usp=sharing - to ta część zaznaczona na czerwono :) Rzecz jasna ta mniejsza czerwona, po prawej stronie, przy kreseczce ;)

      Usuń
  23. Hejka :) dopiero przymierzam się do kupna zestawu hybrydowego i interesuje mnie to czy np baza, top i lakiery hybrydowe muszą być z tej samej firmy ? Tylko, że kompletnie tez nie znam żadnych firm i je mam pojęcia która jest lepsza, a która gorsza marka :/ mimo wszystko Pani posty są super dla osób początkujących :) i nie tylko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, większość firm lakierów hybrydowych można ze sobą śmiało łączyć i dobrze współgrają. Są jednak wyjątki jak ponoć Shellac z Indigo które nie współgrają ze sobą ( to jest informacja od przedstawicielki Indigo, sama nie sprawdzałam ).
      Z tego co wiem to wszystkie tańsze firmy łączą się dość dobrze.
      Ogólnie polecam właśnie Indigo - lakiery są dobre jakościowo ale nie odstraszają ceną.
      Dziewczyny polecają też Semilac i ja osobiście również go polecałam do czasu aż dostałam na niego uczulenia. Jest to jednak indywidualna sprawa i możliwe, że gdybym od początku stosowała inną firmę to też by mnie uczuliła.

      Usuń
  24. Zaczęłam używać lakierów hybrydowych Semilac. Jak na razie bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny wpis! Zachowuję w ulubionych, bo właśnie przymierzam się do skompletowania zestawu do użytku domowego :) Czy mogłabym Cię trochę pomęczyć? Nabiegałam się już po forach i ile osób, tyle pomysłów, a jako że powyższa notka najbardziej do mnie przemawia, zostałaś wytypowana na moją ofiarę ;) Słowem wstępu. Robiłam w wakacje kilka razy hybrydy, ale jako że moja praca wymaga przenoszenia ciężkich teł foto i szarżowania po kuchni, to zawsze o coś zahaczałam, ścinałam przypadkowo nożem krawędź paznokcia itd. Potrzebuję ładnych paznokci do zdjeć i tutoriali video, a zawsze takie wypadki zdarzały się akurat w okolicach dnia zdjęciowego. Dlatego przerzuciłam się na żele. Problem w tym, że moje paznokcie bardzo szybko rosną i po 2 tygodniach muszę już uzupełniać braki zwykłym lakierem w odpowiednim kolorze i domalowywać wierzchnią warstwę. Nie ma opcji, żebym następnego dnia nie znalazła na paznokciach dokładnego odwzorowania kołdry, albo czegoś nie odcisnęła - nie umiem i już ;) A zabawa w żele jest jednak zbyt droga, żebym mogła sobie pozwolić na wizyty u stylistki do 2 tygodnie, odpada też jeżdżenie co chwilę z jednym uszkodzonym paznokciem hybrydowym, chętnie takie wpadki korygowalabym sobie sama. Uf, no to mi wyszedł "skromny" wstęp ;)
    Upatrzyłam sobie lampę (tu akurat wiem, że chciałabym ledówkę, nie mam też ciśnienia żeby zmieścić się w 50zł i cena do powiedzmy 200zł mnie nie odstrasza): http://allegro.pl/showItem2.php?item=5836382826 Jest też wersja nieautomatyczna z krótszymi czasami naświetlania, ale chyba automat do dobry pomysł? Wyszukałam też podstawowe akcesoria, szukam też OPI Bubble Bath, bo do pracy paznokcie muszę mieć stonowane, a w tym kolorze się zakochałam :) I tu pytanie zasadnicze. Jakie kupić bazę i top, żeby z OPI się nic nie podziało? Tutaj nie chciałabym już szarżować z cenami, ale chciałabym też uniknąć niemiłych niespodzianek. Czy z cleanerem też trzeba uważać, czy nie reaguje on w żaden sposób z bazą?
    Strasznie Cię przepraszam za tę pisaninę, podsumowując chodzi tylko o błogosławieństwo w sprawie lampy i propozycję marki bazy i topu ;) Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnośnie tej lampy to robiłam jej recenzję tu - http://candymona.blogspot.com/2015/11/lampa-diamond-led-ccfl-do-hybryd-i-zeli.html
      Jedyna uwaga to dziwny czujnik ruchu w lampach w których jest on zamontowany.
      Podobno nie zawsze działa jak należy więc to już kwestia tego czy jest Ci czujnik potrzebny czy dasz sobie radę włączać za każdym razem lampę.
      Co do lakierów OPI to niestety nie pomogę ponieważ nigdy ich nie miałam.
      Jeśli chodzi o bazę i top to na forach polecane marki z tych dobrych ale jeszcze nie bardzo drogich to Indigo, Semilac i SPN Nails. Te 3 firmy akurat sama posiadam i bardzo fajnie się łączą ze sobą ale nie wiem czy nie lepiej kupić wszystko z OPI skoro zależy Ci na tej konkretnej firmie.

      Usuń
  26. Wow, błyskawiczna odpowiedź :) Bardzo dziękuję! Tego Semilaca się trochę przestraszyłam ze względu na przewijające się po sieci informacje o uczuleniach, a w komentarzach widziałam też coś o niewspółgraniu lakierów Indygo z innymi. Może faktycznie lepiej trzymać się jednej marki :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do uczuleń to mnie też Semilac uczulił ale to nie jest tak że tylko on uczula. Niestety każda hybryda może uczulić, w końcu to chemia.
      Indigo nie współgra z hybrydą Shellac ale z resztą popularnych marek powinno być ok. Wiadomo jednak że każda marka ma specjalnie stworzone linie które najlepiej będą współgrały ze sobą a z innymi to już loteria. Najlepiej więc zdecydować się na jedną.
      Wtedy jeśli nawet coś by się działo to wiadomo że jest to wina tej konkretnej marki.
      Dla Ciebie również jak najlepszego roku 2016 :)

      Usuń
  27. Jak można oczyścić przypadkowo zalane skórki? Zawsze mam z tym problem.
    Świetny poradnik, baaaardzo przydatny, dzięki! Do siego roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli zalejesz skórki to jeszcze przed utwardzeniem hybrydy zdejmij jej nadmiar przy pomocy drewnianego patyczka (takiego jakim odsuwa się skórki) :)
      Jak już utwardzisz to nie da się tego zrobić.

      Usuń
    2. Dzięki! :) Da się go potem wyczyścić? Jeszcze jedno pytanko - znalazłaś już odpowiednią markę hybryd, która Cię nie uczula?

      Usuń
    3. Ale czy co da się wyczyścić ? Patyczek ?
      Niby się da cleanerem ale patyczki kosztują grosze i z zasady są jednorazowe ;>
      Nie uczula mnie oryginalny CND Shellac :)

      Usuń
  28. Witam :)
    Jeśli hybryda pp 5 dniach zaczęła odpryskiwać i można ją odrywać całymi płatami to znaczy, że została źle utwardzona? Jeśli oderwe hybrydy bez acetonu (i tak jak się chwyci odstajacy brzeg to bez problemu odchodzi od paznokcia) to zniszczę sobie paznokcie? Jeśli jednak trzeba użyć acetonu to czy wystarczy zmywacz do paznokci z acetonem?

    W biedronce widziałam alternatywę dla hybryd, czyli lakier z bazą i topem (baza i top w 1). Nie trzeba go utwardzac lampą. Myślisz że warto to kupić czy lepiej nie zawracać tym sobie głowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Jeśli hybryda odchodzi po 5 dniach to przyczyn może być kilka.
      1 - za słabo zmatowiłaś płytkę bloczkiem i nie odtłuściłaś płytki
      2 - hybryda jest słabej jakości (nie podałaś firmy więc nie mogę tego stwierdzić)
      3 - masz po prostu z natury tłustą płytkę paznokcia i dla tego hybryda się nie trzyma. W tym wypadku możesz użyć primera który zwiększy przyczepność.

      To raczej nie jest kwestia złego utwardzenia bo w tym wypadku hybryda byłaby miękka i raczej byś to zauważyła, choć też nie wykluczę tego na 100 % ale możesz to łatwo sprawdzić. Po prostu na 2 raz utwardzaj dłużej niż podaje producent.

      Przede wszystkim napisz mi jakiej marki hybryd używasz , jaką masz lampę i ile czasu w niej utwardzasz.

      I tak zamiast acetonu możesz użyć zmywacza z acetonem :)

      Co do bazy i topu do zwykłych lakierów to sama w tej chwili takich używam ponieważ na hybrydy dostałam uczulenia. Osobiście stosuję taki zestaw z marki Indigo i ten mogę polecić jednak co do tych z Biedronki to się nie wypowiem ponieważ nie stosowałam i nie wiem czy są dobre jakościowo.
      Na pewno taki manicure nie trzyma się tak długo jak hybrydowy, jednak dłużej niż zwykły lakier nałożony bez niczego.

      Usuń
    2. Dziękuję za tak szybką odpowiedź :)

      Robiła mi koleżanka lakierami Semilac.
      Wydaje mi się, że byla miękka bo można było paznokciem nadusic lakier, robił się ślad, który po chwili zniknął. Miałam założone pierwszy raz posmakowal więc nie mam porównania :)

      Te z biedronki są firmy eveline.

      Koleżanka ma lampę taki mostek. Coś takiego:
      http://allegro.pl/lampa-led-uv-mostek-9w-10-kolorow-utwardzacz-hit-i5918844181.html

      Usuń
    3. W takim razie możliwe że faktycznie trochę za krótko hybryda była utwardzana bo Semilac z zasady trzyma się długo.
      Ona ogólnie taka jest lekko miękka i jak wbijesz paznokcia to może się pojawić kreseczka, jednak jeśli robi się ślad przy lekkim dotknięciu to już niezbyt dobrze. Mostek 9w to słabiutka lampa i radzę utwardzać w niej 2 razy dłużej niż sugeruje producent szczególnie że nie jest to lampa zamknięta i przez to są duże straty światła.
      Ja w mojej 36W LED + CCFL utwardzam od 30 sekund do 60 po to aby mieć pewność że wszystko jest dobrze ( 60sek utwardzam czerń która potrzebuje dłuższego czasu).
      Z tego co widzę to chyba koleżanka zbyt dobrze się nie zna na hybrydach, więc lepiej niech nie uczy się na tobie. Źle utwardzona hybryda jest szkodliwa.

      Tego Eveline ( baza i top w 1) to akurat nie kojarzę, musiałabyś sama wypróbować.

      Usuń
  29. Koleżanka hybrydy robiła kilku osobom i podobno wszystkie zadowolone dlatego skusilam się ;)
    One właśnie były takie ze jak się wbił paznokieć to robił się ślad ;) były bo dziś mi zeszły całe bez acetonu. Chwyciłam końcówkę, która obchodziła a jak pociągnęłam to cała się odkleila. Płytka paznokcia jest jednak chyba uszkodzona bo Bardzo szorstka się zrobiła, no chyba, że to efekt zmartwienia jej przed nałożeniem hybrydy.

    Ten zestaw to jest jednak trochę inny niż pisałam. Jeden lakiera nazwę COLOR gel i nakłada się go dwie warstwy a drugi to utwardzacz. Ok 14 pomalowałam paznokcie i nic nie odpryskuje zobaczę jak będzie się sprawował przez najbliższe dni. Cena też zachęcająca bo ok 12 zł. :)


    I pytanie jak źle utwardzona hybryda może zaszkodzić? Co może się stać?

    Pozdrawiam :)

    Ps. Jestem zauroczona tym blogiem cały dzień w wolnych chwilach go przegladałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie wolno w ten sposób zdejmować, nawet jeśli hybryda częściowo odchodzi od płytki to należy ją odmoczyć bo inaczej można sobie zerwać lekko wierzchnią warstwę paznokcia. Po odmoczeniu w acetonie paznokcie powinny być w miarę gładkie. Można je delikatnie bloczkiem przetrzeć ale po tym powinny być równe.

      Co do szkodliwości to chodzi o akrylany które są w hybrydach, jeśli są źle utwardzone to są szkodliwe dla zdrowia. Ja nie jestem chemikiem ale czytałam różne artykuły na ten temat. Niektóre osoby sądzą że to właśnie przez złe utwardzanie hybryd można dostać uczulenia. Moją historię uczulenia opisywałam tu - http://candymona.blogspot.com/2015/08/uczulenie-powrocio-to-nie-krem-tylko.html
      Przykra sprawa, dla tego wszystkim radzę aby zachować ostrożność.

      Daj znać w takim razie ile czasu wytrzyma Ci ten manicure :)

      Dziękuję, miło mi że blog się podoba :)

      Usuń
  30. Miałam dać znać więc daję :)

    Lakier po 5 dniach zaczął odpryskiwać więc go zmyłam.

    Uważam, że długo wytrzymał bo Zazwyczaj lakier wytrzymuje u mnie 2 dni :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Mam pytanie chciałam zakupić hybryde firmy semilac.
    Ale podobno może uczulić. Proszę podpowiedz jaka firma jest ok:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda mnie uczulił.
      Niestety, ponoć każda firma hybryd może uczulać ponieważ to sama chemia nie zmienia to jednak faktu że większość znanych mi przypadków uczuleń jest wywołanych właśnie przez Semilac. Najlepiej wypróbować kilka firm i wybrać to co będzie nam najbardziej pasowało. Na początek polecam wypróbować SPN Nails lub Indigo, są to lakiery dobre jakościowo ale jeszcze w rozsądnych cenach :)

      Usuń
  32. Bardzo podobają mi się Twoje paznokcie!!! A podpowiesz nam coś na temat zdejmowania hybrydy? jak ją zdejmować, żeby nie uszkodzić płytki? Ostatnio przy zdjęciu hybrydy (w salonie), popękały mi w poprzek paznokcie... Teraz muszę odpuścić i trochę się boję znowu zaryzykować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ☺
      Jeśli paznokcie popękały to prawdopodobnie zostały osłabione podczas stylizacji (być może płytka została spiłowana a nie zmatowiona) albo użyto niepotrzebnie primera kwasowego.
      Zdejmowanie hybryd wygląda tak że nasącza się wacik acetonem przykłada go do paznokcia i palec zawija się np. w folię aluminiową.
      Można też użyć specjalnych klipsów jeśli się posiada. Po 15 minutach hybryda powinna zmięknąć i należy ją zdjąć przy pomocy drewnianego patyczka. Resztki hybrydy można usunąć bloczkiem polerskim.
      Dziwi mnie kiedy ludzie mówią że piłują hybrydy, one specjalnie są stworzone aby je odmaczać a nie piłować. Jeśli znajdziesz dobrą kosmetyczkę to paznokcie powinny się zrobić wręcz twardsze a nie delikatniejsze i pękające.
      Pozdrawiam i życzę powodzenia z hybrydkami.

      Usuń
    2. Dziękuję za podpowiedzi. A myślę, że kosmetyczka za szybko zdejmuje te waciki z acetonem i zdrapuje z paznokci hybrydę takim metalowym pilnikiem i to w stronę macierzy i zawadza tym samym bardzo płytkę paznokcia.
      Zaczęłam sama już kłaść hybrydę i faktycznie, pozostawiam je z 15-20 min, co bardzo zmiękcza hybrydę i podważam ją drewnianym patyczkiem i samo wszystko ładnie schodzi (bez większej ingerencji w płytkę paznokci). Mam nadzieję, że sama bardziej zadbam o płytki paznokci, bo mam raczej słabą płytkę.
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. No to już masz odpowiedź. Ta pseudo stylistka uszkodziła Ci paznokcia ;/
      Nigdy bym nie pozwoliła sobie zdjąć hybryd pilnikiem czy frezarką. Ja kiedyś byłam na akrylach i tak mi "stylistka " skórki usuwała frezarką że później miałam wgłębienie na środku paznokcia - rósł mi uszkodzony przez dłuższy czas. Dopiero po kilku miesiącach jakoś się to naprawiło ale miałam szczęście. Czasem takie zmiany są nieodwracalne. Tak się kończy robienie paznokci kiedy dziewczyny bez jakichkolwiek szkół zaczynają na tym zarabiać :<

      Usuń
  33. Bardzo podobają mi się Twoje wskazówki, są napisane w sposób przystępny i wyczerpujący. Ale najbardziej mnie zaskoczyło (pozytywnie), że zwróciłaś uwagę na higienę pracy, zwłaszcza na Autoclav!!! Wiesz, że żadna z moich koleżanek, które chodzą do kosmetyczki na paznokcie kompletnie nie zwraca uwagi na sprawy dezynfekcji, nie mówiąc już sterylizacji? Ta niewiedza mnie przeraża, gdyż tyczy się (o zgrozo) samych kosmetyczek - kiedy pytam, czy mają Autoclav-przewracają oczami, a gdy proszę o otworzenie przy mnie nowych pilniczków itp.to są wręcz oburzone! Ile razy słyszałam "przecież ja dezynfekuje", a ja na " a wie Pani, że dezynfekcja, a sterylizacja to nie to samo, że na pilniczku może być kropla krwi innej klientki, niewidzialna nawet gołym okiem, którą może Pani po kolei zarażać inne osoby np. HBV, czy HCV /na HCV nie ma szczepionki/ ? że wirusy wątrobowe są łatwiej zarażalne, niż wirus HIV, bo mają mniejszą budowę? Wystarczy, że zadarła Pani kogoś przy piłowaniu, teraz zadarła Pani mnie i mogę się zarazić jakimś świństwem??" Po minie niestety widzę, że grochem o ścianę, dlateto chcę sama zacząć robić sobie hybrydy, właśnie poszukuję na internecie jakiegoś zestawu na start ;) Dzięki jeszcze raz za wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co i polecam się na przyszłość :)
      ps. pisałam też post o lampach do hybryd, więc może akurat ci się przyda http://candymona.blogspot.com/2015/06/manicure-hybdyrowy-jaka-lampe-wybrac.html
      Higiena pracy to ważna rzecz, dla tego nie mogłam jej pominąć ale tak jak pisałam jestem też świadoma że dziewczyn nie stać na Autoclaw który kosztuje co najmniej 3,5 tysiaca. Za to mogą kupować jednorazowe pilniczki, bloczki i patyczki, w końcu jaki to jest koszt 2 zł na klientkę ? W porywach do 4zł . Na to może sobie pozwolić nawet osoba która wykonuje hybrydy prywatnie :)

      Usuń
  34. Dlaczego moje hybrydy mimo utwardzeniu na drugi dzień z łatwością mogę odkleic ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego to Ci nie powiem, bo nie wiem co i jak robisz.
      Przyczyn może być wiele ale jeśli robisz według schematu który podałam to nie powinno się tak dziać.
      Jak chcesz konkretnej odpowiedzi to opisz konkretnie co i jak robisz, czego używasz itd.

      Usuń
    2. Robię wszystko według Twojego schematu(matuje płytkę, odtluszczam clenerem ,nakładam bazę i utwardzam 20-30s nastepnie nakladam dwie cienkie warstwy koloru (kazda warstwe utwardzam 60 s ) i na koniec nakladam top ktory rowniez utwardzam 60s i przemywam clenerem). Posiadam identyczną lampę ccfl(tylko z trybem 10,20,30s).Używam produktów z semilac oraz estetiq.Jestem bezradna ponieważ nie mam pojęcia co źle robię :(

      Usuń
    3. No to niby robisz wszystko dobrze.
      Możesz w takim razie spróbować użyć primera bezkwasowego (kwasowy byłby zbyt mocny pod hybrydy).
      Niestety jest taki odsetek osób które mają tłustą płytkę i u nich hybryda się nie chce trzymać nawet z primerem.
      To możesz sprawdzić robiąc komuś innemu - mamie czy koleżance, jeśli im się będzie trzymać to oznacza że problem jest w płytce.

      Ewentualnie powiedz jeszcze czy nie zdarza Ci się zalewać skórek ? I czy odsuwasz skórki? Na paznokciach przy skórkach jest taka mini błonka której tak normalnie nie widać ale ją też trzeba usunąć bo inaczej podejdzie powietrze i hybryda się odklei. Należy też pamiętać o zabezpieczaniu wolnego brzegu paznokcia.

      Usuń
  35. Jestem osobą początkująca więc zalewanie skorek zdarza mi się ,jednakże odrazu usuwam nadmiar lakieru patyczkiem lub pędzelkiem.Skórki również odsuwam.Wiec spróbuję jeszcze użyć primera. Dziękuję za radę ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Cześć :) Mam pytanie dotyczące ściągania hybryd. Wcześniej robiłam paznokcie w salonie, ściągałam hybrydę zwykłą Isaną z Rossmana i po lakierze nie zostawało śladu, cały proces był bardzo łatwy. Inna sprawa, że miałam problem z trwałością hybryd i musiałam przerzucić się na żele, bo czasem na drugi dzień coś gdzieś potrafiło się zadrzeć i leciałam na poprawki, łamałam paznokieć.

    Zaczęłam robić hybrydy w domu (baza i top Semilac, lakier Opi, taki sam jak salonie gdzie robiłam). Staram się nakładać najcieńsze warstwy, jakie tylko potrafię. Z trwałością jest rewelacja, nic nie muszę poprawiać, ściągam tylko z powodu odrostów. I to ze ściąganiem właśnie mam problem, bo o ile u podstawy paznokcia albo na bokach ładnie schodzi, o tyle mniej więcej od połowy paznokcia aż po krawędź zaczyna się takie nieregularne "scukrzenie". Nie jestem w stanie tego zdrapać, a po ponad 20 minutach ze zmywaczem na paznokciach są one tak miękkie, że łatwo się zadzierają i mam problem z zapuszczeniem ich. Udaje mi się wyprowadzić sprawę bloczkiem przed założeniem nowego lakieru, ale wiadomo że w ten sposób naruszam płytkę i nie mogę wyhodować mocnych i długich paznokci. Czytałam, że niektórzy najpierw piłują top pilnikiem - ja tego nie robię, nie robiła tego też moja stylistka, więc nie uważałam tego za powód dla którego zmywacz nie może rozpuścić niższych warstw. Robię coś źle na etapie nakładania hybryd, czy jest na to jakiś myk?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od lakierów jakich używasz. Z bazą Semilac zawsze był problem jeśli chodzi o jej odmaczanie. Wiele razy też słyszałam żeby przynajmniej zmatowić top a najlepiej go właśnie spiłować. Sami producenci polecają taką metodę.
      Jeśli robisz sobie hybrydy cały czas i tylko zdejmujesz po czym od razu zakładasz nowe, to nie musisz ich zdejmować aż do gołego paznokcia. Jeśli odrobina hybrydy zostanie z wcześniejszego manicure to nic się nie stanie. Nie musisz więc bloczkiem szlifować paznokci aż do gołej płytki.
      Ja robię mamie paznokcie i od kiedy zaczęłam jej kłaść bazę z Neo Nail zamiast Semilac to jest dużo lepiej z odmaczaniem hybrydy.
      A tak ogólnie to ja kiedyś sobie też krzywdę zrobiłam zmywaczem do paznokci (strasznie mi skórki wysuszył, ale już nie pamiętam jakiej był marki) i od tej pory zdejmowałam już tylko i wyłącznie czystym acetonem.

      Usuń
  37. Witam. Mam ten sam problem co Pani powyżej. Bywa, że hybryda na drugi dzień mi się odkleja i ściągam ją jak maseczkę peel off..:-( a robię wszystko tak jak Pani opisała :-( nie zalewam skórek i dbam o brzegi. Używam Semilaca lub neonail. Robiłam innym i maxymalnie u kogoś trzyma się tydzień :-(
    używam lampy led księżyc. Utwardzam na 60lub 90 s.
    I delikatnie matowie płytkę :-(
    Robiłam próbę utwardzając w lampie uv i to samo :-(
    Czy to może być baza semilac witaminowa? Chociaż pożyczyłam od koleżanki zwykłą i to samo :-(
    Czy ma Pani jakąś myśl dla mnie?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Twoim przypadku mam wrażenie że problem leży w samej płytce paznokcia.
      Bywa tak że niektóre osoby mają tłustą płytkę i hybrydy po prostu nie chcą się trzymać. Wtedy właśnie schodzą płatem już w pierwszych dniach.
      Patrząc jednak dalej, piszesz że robiłaś innym i też im się trzymają paznokcie max tydzień, to już by sugerowało że coś jest jednak nie tak w metodzie jaką wykonujesz paznokcie.
      Ciężko mi jednak stwierdzić o co konkretnie chodzi, kiedy nie widzę jak dokładnie to wszystko wykonujesz.
      Skoro mówisz że próbowałaś utwardzać w lampie UV i jest to samo to raczej można wykluczyć lampę. Możesz jeszcze dać znać ile czasu utwardzałaś w UV i jaki był to kolor - np biały lub czarny czy może jakiś róż albo inny kolor.
      Biel i czerń to kolory "trudne" (czasem też inne ciemne kolory) i w lampie UV należy każdą warstwę utwardzać aż 4 minuty.
      W Led - nie wiem jaką Twoja ma moc ale zwykle polecane jest około 40 sekund, przy czym trudne kolory 2x dłużej.
      Nie wiem co jeszcze może być nie tak... słaby Cleaner ? Jakiego używasz ?
      Po zmatowieniu płytki odpylasz ją i odtłuszczasz ?

      Usuń
    2. też używam Semilaców i nigdy nie miałam takiego problemu, a akurat baza witaminowa to mój faworyt, proponuję użyć primera bezkwasowego, który zwiększa przyczepność,jesli on nie pomoże to problem musi tkwić w pani płytce lub metodzie wykonywania manicure

      Usuń
  38. Witam, właśnie dziś zakupiłam lampe LED CCFL AV 48W na allegro, bo planuje sama robić sobie paznokcie ( zawsze taniej, no i córka skorzysta) od roku chodziłam na manicure "lakier gel" opi. Na początku paznokcie trzymały się 3 tygodnie, z czasem nawet tygodnia nie... Mam pytanie i prośbę , by podpowiedziała mi pani jakie po kolei produkty lakiery kupić do paznokci żelowych, czy hybrydowych, jaka baza , primer itd...zdaję sobie sprawę, że to będzie większy koszt, ale na dłuższą metę to i tak oszczędność. Dużo czytam w inernecie, ale i tak mam problem z wyborem. Z góry dziękuję ,Gosia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale metoda żelowa i hybrydowa to zupełnie 2 różne metody, więc to 2 osobne tematy i najpierw trzeba sobie zadać pytanie czego Pani oczekuje od tych produktów.
      Lakier gel z opi to prawdopodobnie żel w formie lakieru a nie hybryda ?
      Nie wiem na czym Pani zależy, czy nie będzie problemem piłowanie żelu za każdym razem kiedy manicure będzie do zmiany, czy jednak lepiej żeby lakier się odmaczał w acetonie ?
      Nie wiem co może być przyczyną, że nagle manicure przestał się trzymać, być może kosmetyczka zmieniała jakieś produkty na których pracowała albo zwyczajnie płytka paznokcia się zbuntowała.
      W takim wypadku trzeba próbować co się sprawdzi i nie da się polecić konkretnego produktu. Można spróbować hybryd a jeśli się nie sprawdzą to przejść na żel .
      Polecam też kupić raczej cały zestaw jednej firmy np. Indigo czy SPN Nails zamiast wybierać osobno bazę, lakiery itd.

      Usuń
  39. Mam pytanie, od czego to zależy gdy pomaluje krótkie paznokcie to hybryda odchodzi, zadziera się od początku płytki paznokcia ?

    OdpowiedzUsuń
  40. Co zrobić, jeśli po pomalowaniu krótkich paznokci hybryda odchodzi od brzegu paznokcia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiadałam już na takie pytania wyżej w komentarzach. Przyczyn może być kilka
      "1 - za słabo zmatowiłaś płytkę bloczkiem i nie odtłuściłaś płytki
      2 - hybryda jest słabej jakości (nie podałaś firmy więc nie mogę tego stwierdzić)
      3 - masz po prostu z natury tłustą płytkę paznokcia i dla tego hybryda się nie trzyma. W tym wypadku możesz użyć primera który zwiększy przyczepność. "
      Jeszcze jedna możliwa przyczyna -
      4 - zła metoda wykonywania hybryd, złe zabezpieczanie wolnego brzegu - co przy krótkich paznokciach jest trudne, więc może zajść potrzeba lekkiego odrośnięcia paznokci.

      Nie wiem jak dokładnie wykonujesz manicure, czy robisz go jednej osobie czy kilku i czy tylko jednej osobie się tak dzieje, czy wszystkim którym malujesz paznokcie?
      Jakich produktów używasz, w czym utwardzasz itd. ?

      Usuń
  41. Cześc. Mam pytanie dotyczące hybryd. Czy możliwe jest ze lampa nie utwardza wolnego brzegu ? Mam takie wrażenie. 36W. Cztery żarówki. Czasami jak przemysł clenerem na koniec to na płatku zostaje kolor. Zauważyłam że dzieje się tAK po przemyciu wolnego brzegu. Proszę o pomoc. Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tak być, że lampa ma stare żarówki i wtedy faktycznie może źle utwardzać.
      Ale przemywasz cleanerem tylko na koniec, czy pomiędzy warstwami ?
      Nie chce mi się wierzyć, że po nałożeniu topu zostaje Ci kolor na waciku bo to by oznaczało że top się wcale nie utwardził. Jeśli tak się dzieje, no to faktycznie jest to wina lampy, albo zbyt krótkiego czasu utwardzania. Może spróbuj utwardzać 2 razy dłużej niż normalnie ?
      Jeśli chodzi o wolny brzeg, to przy słabszych jakościowo hybrydach też bywa tak, że się kurczą w lampie i wtedy może to wyglądać jakby kolor się wytarł.

      Usuń
  42. Właśnie robiłam pierwszy raz hybrydy i zaglądałam do Twojego posta ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Dziękuję za bardzo pomocny artykuł! Mam jednak pytanie. Co w praktyce oznacza "zabezpieczenie wolnego brzegu paznokcia"?
    Czy jest osobny artykuł o bezpiecznym ściąganiu hybryd? Moje paznokcie niestety zostały bardzo zniszczone przy ściąganiu... Chciałabym tego uniknąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Świetne porady. Zachęciłaś mnie do hybrydowych pazurków w zaciszu domowym. Ale po przeczytaniu wszystkiego i przed zakupem zestawu chyba udam się najpierw do salonu żeby sprawdzić czy hybryda będzie trzymać się na moich paznokciach.
      Dodam że całe życie obgryzałam paznokcie 😑 więc zawsze szukam sposobu do zwalczania tego przyzwyczajenia. twarda płytka zniechęca zdecydowanie w moim przypadku😊

      Usuń
    2. Zabezpieczenie wolnego brzegu to nic innego jak przejechanie lakierem do końca paznokcia i na jego brzeg (tę część która jest piłowana). Nie wiem jak dokładnie to obrazowo tłumaczyć ale tak jakby od frontu go też trzeba pomalować :P

      Nie pisałam artykułu o zdejmowaniu paznokci, choć kiedyś miałam taki w planach. Szczerze mówiąc od dawna nie wykonuję sobie manicure hybrydowego ze względu na uczulenie, dlatego nie mam dobrych zdjęć aby napisać porządny post. Być może kiedy wrócę do hybryd to wrócę też do cyklu o manicure hybrydowym :)

      W kwestii obgryzania paznokci to słyszałam, że hybrydy mogą w tym pomóc bo niektórym jest zwyczajnie szkoda niszczyć paznokcie nad którymi ktoś lub oni sami się nasiedzieli ;) Obgryzanie to tak naprawdę problem w umyśle i trzeba o tym myśleć, to znaczy myśleć żeby tego nie robić. Musisz powiedzieć samej sobie że to co robisz nie jest dobre i że tylko robisz sobie krzywdę a przecież chcesz mieć ładne paznokcie skoro myślisz o manicure hybrydowym.
      Mam taką propozycję. Wypisz sobie na kartce wszystkie wady obgryzania i dlaczego chciałabyś nie obgryzać paznokci, co Ci to da jeśli przestaniesz obgryzać. Później za każdym razem jak będziesz pchała palce do buzi, przypomnij sobie co napisałaś :) Musisz po prostu zmienić myślenie. To nie jest uzależnienie od narkotyków że będzie Cię telepać jeśli nie weźmiesz. Dasz radę sama jeśli tylko będziesz chciała i nie szukaj super "leków" na tę dolegliwość bo hybrydy to nie jest lek na obgryzanie, choć tak jak pisałam na początku, możliwe że po prostu widząc ładne paznokcie będzie Ci szkoda obgryzać. Ogólnie jednak hybryda jest miękka więc nie będzie problemem jej obgryzienie gdybyś miała taką ochotę ;)

      Usuń
  44. Zamierzam kupić sobie lampę i nie wiem czy wziąć w zestawie czy wszystko kupić oddzielnie.Czy mogłabys wstawić zdjęcie swojej lampy bądź jej parametry ? :) Fajny poradnik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam 2 lampy. Zwykłą UV oraz LED Diamond - https://candymona.blogspot.com/2015/11/lampa-diamond-led-ccfl-do-hybryd-i-zeli.html

      Usuń
  45. który zestaw startowy polecasz neonail czy semilac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Semilac wywołuje okropne uczulenia, więc stanowczo odradzam.

      Usuń
    2. Wszystkie nasze produkty posiadają Certyfikaty Bezpieczeństwa oraz Dermatestu, a składniki używane do produkcji naszych lakierów są stosowane w kosmetyce profesjonalnej. Żaden produkt kosmetyczny nie daje gwarancji niewystąpienia reakcji niepożądanej, gdyż ta zależy od wielu czynników.

      W razie pytań - chętnie pomogę
      Online Ekspert marki Sermilac

      Usuń
  46. Wspanialy poradnik :) Odpowiedzialas na wiele moich pytan.
    Wczoraj zrobilam sobie moje pierwsze hybrydy, Wszytsko sie udalo i wyglada ladnie, troche gorzej te robione lewa reka, ale mam nadzieje, ze to kwestia wprawy. Zobaczymy jak bedzie z trwaloscia...
    Pozostaje jedno pytanie, czy ten cleaner moge zastapic zmywaczem z acetonem? Do odtluszczenia plytki uzylam zmywacza z acetonem (tego samego, co uzylam do sciagniecia poprzednich hybryd) i uzylam go tez na koniec do premycia topu. Wszytsko sie udalo i wyglada ladnie, troche gorzej te robione lewa reka, ale mam nadzieje, ze to kwestia wprawy.
    Pozdrawiam serdecznie, Kesja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinnaś do odtłuszczania używać zmywacza z acetonem ponieważ po 1 - jest w nim aceton, więc może lekko rozpuszczać hybrydę, przez co jak przetrzesz ostatnią warstwę, to top może nie błyszczeć tak jak powinien. Po 2 musisz zwrócić uwagę, czy zmywacz nie jest np. nawilżający itp. a później sprawdzić w składzie, czy nie ma w nim tego typu substancji jak olejki. Jeśli użyłabyś zmywacza z tego typu dodatkami do odtłuszczenia, to istnieje duże ryzyko, że po jakimś czasie paznokieć zacznie odchodzić płatem.
      Na sam koniec możesz więc przemywać zmywaczem, jednak bezacetonowym.
      Ale tak ogólnie, to bym radziła kupić cleaner albo użyć alkoholu, bo aceton mocno wysusza paznokcie a z tego co napisałaś pod wpisem o Olejku Herbacianym wynika, że i tak masz słabe pazurki.

      Usuń
  47. Witam, trafiłam na tą stronkę przypadkiem bo też chciałabym kupić lampę i lakiery hybrydowe i spróbować sama w domu, dowiedziałlam się tu dużo ciekawych rzeczy i na pewno skorzystam, ale jednej rzeczy wraz nie zrozumiałam o co chodzi z tym wolnym brzegiem??? Wcześniej widziałam podobne pytanie i odpowiedż, ale nie mogłam w to wejść żeby przeczytać, więc proszę jeszcze raz o wytłumaczenie o co chodzi z tym wolnym brzegiem. Dziękuję, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  48. Dopiero zrobiłam sobie pierwszy raz hybrydy, ale prawdopodobnie w piątek je zdejmę i zrobię kolejne. Oczywiście moje wykonanie nie jest jeszcze zbyt precyzyjne, ale sądzę, że z czasem będę mieć w tym wprawę ;)
    Na pewno znowu tu zajrzę, aby nie pominąć żadnego kroku w wykonywaniu pazurków! A mój kształt to "zaokrąglony kwadrat", choć bardzo podobają mi się migdałki. Jednak takie spiłowanie nie za bardzo pasowało do moich dłoni ;)

    OdpowiedzUsuń
  49. Poleciłabyś jakiś dobry, niedrogi żel do przedłużania paznokci na formie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przedłużam ostatnio żelem z Cosmetics Zone i jestem z niego bardzo zadowolona :). Nie jest szczególnie drogi, więc może warto go wypróbować?

      Usuń
    2. A to jest żel jednofazowy? Przymierzam się bardziej do takiego na początek żeby nie kupować 3 produktów na początek. Mogę prosić o zdjęcie tego żelu? :-)

      Usuń
    3. Tak. To jest żel którym można budować całego paznokcia :) https://lakieryhybrydowe.pl/pl/p/Zel-UV-LED-Clear-lub-Pink-lub-Pink-Mask-lub-Extra-White-15ml/217

      Usuń
  50. Również uważam, że jest to wspaniały poradnik. Planuję dopiero zakupić wszystko do hybryd ale które 3 marki lakierów byś doradziła najbardziej oraz która z lamp SUN led/UV z allegro byłaby najlepsza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lampa Sun One http://www.candymona.pl/2017/01/lampa-sunone-do-hybryd-i-zeli.html , a lakiery to już kwestia indywidualna. Osobiście akualnie używam CND Shellac, Cosmetics Zone i Indigo.

      Usuń
    2. Właśnie zastanawiałam się nad Cosmetics Zone i Indigo, ile sekund utwardzacz lakier ? W tej lampie jakbym chciala ustawic czas na 15 sekund to klikasz na lampie guzik od razu 3×po5sekund czy musisz od czekac 5 sekund i z powrotem musisz właczyć 5 sekund i znow nastepne 5 sekund? Przewaznie której firmy używasz bazę oraz top? Dzięki

      Usuń
    3. https://youtu.be/xnL1EKleC5M Zobacz w tym filmie jak sprawdzić ile czasu trzeba utwardzać lakiery. To nie jest tak, że jednej marki wszystkie lakiery utwardzają się tak samo szybko. Przykładowo czarny zawsze trzeba dłużej. Ja zawsze utwardzam wszystkie kolory dla pewności 30 sekund,a biel i czerń nawet minutkę ;). Lepiej dłużej niż zbyt krótko. Żeby mieć 15 sekund trzeba czekać po 5 x3.

      Usuń
  51. Witam. Co może być przyczyną pekania hybrydy na paznokciach ? Powstają takie pojedyncze kreski. Wszystko robie tak jak jest opisane w artykule.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy na pewno masz top hybrydowy, a nie żelowy? Tak się dzieje, kiedy nałoży się top do żelu, na hybrydę. Ewentualnie jeżeli masz bardzo miękkie paznokcie, to top może pękać. Wtedy pozostaje utwardzić paznokcie żelem (bazą żelową) lub akrylem.

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, oraz obserwację. Są one dla mnie wielką motywacją oraz nagrodą.
W wolnych chwilach staram się odwiedzać Was wszystkich :)

ps. komentarze z linkami zazwyczaj trafiają bezpośrednio do spamu, więc ich nie zostawiajcie. Nie martwcie się, trafię do Was :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...